אחסון חומרים מסוכנים

ישנם חומרים מסויימים המוגדרים כמסוכנים אשר חשוב מאוד לאחסן אותם במקום בטוח לשמירת הבטיחות והסביבה כדי למנוע נזק לסובבים באזור ולסביבה. האחריות של שמירת החומרים המסוכנים נמצאת בידיים של המשרד להגנת הסביבה, פיקוד העורף, ושירותי הכבאות. במדינת ישראל קיים חוק העוסק בנושא של חומרים מסוכנים ואיחסונם אשר מכיל את ההנחיות לאחסון חומרים מסוכנים בצורה הנכונה ביותר. אחסון חומרים מסוכנים בצורה טובה ובטוחה נועדה לשמור על בטיחות העובדים והסביבה של המפעל, ההשלכות של פגיעה על ידי חומר מסוכן עלולות להיות הרסניות ולהשפיע על הסביבה בצורה קשה ביותר ולהגיע למי תהום כמו כן העובדים עצמם נחשפים למצבי סיכון אותם חשוב ואפשר למנוע על ידי אחסון נכון של החומרים המסוכנים הערכות מוקדמת והקמת מערך תרגילי חירום בשיתוף כל הגורמים הרלוונטיים.

חוק החומרים המסוכנים – הגדרה

חוק החומרים המסוכנים אשר נחקק בשנת 1993 מגדיר חומר מסוכן ככימיקל או רעל העלול להזיק. הימצאותם של חומרים מסוכנים באזור שבו נמצאים אנשים יכול לאיים על הבריאות של אותם אנשים על רכושם ובכלל על הסביבה באזור. החוק מגדיר של מי שמוכר חומרים מסוכנים מחויב באישור לכך וכמו כן הוא צריך גם היתר רעלים מאת הממונה המפרט באילו רעלים ניתן לאותו אדם לסחור.

החוק קובע ומגדיר באילו דרכים יש לאחסן את החומרים כמובן שכל חומר שונה אחד מהשני יאוחסן בצורה שונה כמובן שהמילה רעל תופיע על החומר בשפה העברית, אנגלית, וערבית.

תרגיל חירום למניעת נזקים הקשורים בחומרים מסוכנים

אם נבחן את המצב הכללי בנושא של חומרים מסוכנים נגלה שעדיין מדי שנה ישנם אין ספור מקרים ואירועים המתרחשים במפעלים בישראל.

מפעל המכיל חומרים מסוכנים מחוייב לבצע היערכות למצב חירום העלול להתרחש בכל רגע נתון, הוא מחויב לאחסן את החומרים המסוכנים בדרך בטיחותית ולקיים תרגילי חירום תקופתיים, ולהכין מפת תרחישים המבוססת על הסיכונים המצויים במפעל. עריכת תרגילי חירום באופן קבוע הוכיחה את עצמה כיעילה ביותר בעיקר במצבי חירום מסוכנים בהם העובדים או הנוכחים במצב הסיכון יודעים איך להתמודד איתו בצורה הטובה ביותר. חברת אקו סייף מתמחים בתכנון אחסון חומ"ס וכימיקלים ומספקים את כל הפתרונות והדרישות. חשוב להבין שביצוע תרגילי חירום יכולים להציל חיים ולכן חייב לבצעם אחת לתקופה כדי לשמור על רעננות.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן