שינוע חומרים מסוכנים

שינוע חומרים מסוכנים הינו תהליך מורכב מאוד והוא בנוי משני פעולות משמעותיות.

הכנת המשלוח: על מנת לשנע חומרים מסוכנים בצורה הבטוחה ביותר יש להכין את המשלוח בצורה האידיאלית ביותר שניתן בשלב זה מומלץ להיעזר ביועץ סיכונים המתמחה בהכנת משלוחים של חומרים מסוכנים.

שינוע חומרים מסוכנים: תהליך השינוע עצמו, לאחר הכנת המשלוח ישנם מספר דרישות להובלת חומרים מסוכנים בצורה הבטוחה ביותר. בדרך כלל לאחר שכל החומרים המסוכנים נאספו מעמיסים אותם על משאיות אשר מפנות את הפסולת למקום בטוח. ישנם המון סוגים של חומרים מסוכנים ולכל אחד מהם אנו נדרשים להתייחס באופן שונה. זהו תחום מורכב מאוד והחשיבות שיתבצע בצורה יעילה הוא הכרחי לכן כדאי להתייעץ עם יועץ סיכונים מומחה.

התפקיד של יועץ סיכונים

התחום של שינוע חומרים מסוכנים הינו מורכב ביותר ולכן מומלץ מאוד להיעזר ביועץ סיכונים אשר מתמחה בשינוע חומרים מסוכנים. יועץ סיכונים מתכנן את אופן ביצוע השינוע מתחילת התהליך ולכל אורך התהליך. תפקידו לדאוג לכך שהחומר יצא מהמפעל או מהשטח באופן הבטוח ביותר וכמובן לדאוג לכך שהחומר פונה לגמרי ואינו מהווה שום סיכון. יועץ סיכונים משפיע באופן ישיר על איכות העבודה המתבצעת ומאפשר למפעל לעבוד בצורה היעילה ביותר. מעבר לשמירה על איכות הסביבה ובריאות העובדים החוק מחייב את בעלי המפעלים לשנע את החומרים המסוכנים בדרכים מאוד מסוימות כאלה שיועץ סיכונים מוסמך יאפשר לשינוע בטוח

הגנת הסביבה

כיום המודעות לאיכות הסביבה עלתה פלאים הן מבחינת המודעות והן מבחינת החוק, הגנת הסביבה מאפשרת לעסק או למפעל, וכמובן לעובדים עצמם להימצא בסביבה בטוחה יותר.

אין ספק שהגנה על איכות הסביבה משפיעה באופן ישיר על איכות החיים של כל אחד ואחת מאיתנו ובכך באופן טבעי משפיעה על איכות העבודה שאנו מבצעים ובעקבות זאת חשוב להקפיד ולקיים את הנהלים הכרוכים בהגנת הסביבה, אם זה מבחינת אחסון החומרים או מבחינת השינוע של החומרים המסוכנים יש להקפיד ולעמוד בכל דרישות הבטיחות אותן יש לבצע. גם אם נקטנו בכל האמצעים הדרושים לשמירת הבטיחות באחסון חומרים מסוכנים או בשינוע חומרים מסוכנים, אנו עדיין עדים לאירועים לא נעימים אם זה בגלל תכנון לא נכון או טעויות אנוש  עדיין חשוב ולבצע את כל פעולות המניעה מראש להתייעץ עם יועץ סיכונים.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן